Саша Гьотцел представя Малер със Софийската филхармония

На 24 септември в зала „България“ Софийската
филхармония и нейният главен гост-диригент Саша Гьотцел представят красива
програма с две емблемаични творби на Густав Малер: Адажието из Симфония No 5 и
Симфония No 4, в която заедно с оркестъра ще звучи и ангелския глас на
сопраното Стефани Кръстева. Програмата е посветена на 160 години от рождението
на един от най-дълбоките философи в музиката, творил на границите на две епохи
и записал името си сред най-обичаните творци.

Четвъртата симфония на Малер
е и една от най-често изпълняваните негови творби. В нейната последна част е
въведена  песента „Wir geniessen die
himmlischen Freuden” („Вкусваме небесните радости”) или „Das himmlische Leben” („Небесният
живот). Текстът е на старобаварски диалект, а последната строфа, която според
авторското изискване трябва да бъде изпълнена „много нежно и тайнствено до самия
край”, завършва с думите „Няма такава музика на земята. Верен на своите
търсения Малер и в тази симфония търси отговор на вечните въпроси за смисъла на
човешкото съществуване. В зала „България“ симфонията ще звучи в специален
аранжимент за камерен състав, изпълнен преди седмици от Берлинската
филхармония.
Адажиетото  от Симфония No 5 е
сред най-прочутите и най-често изпълнявани като отделна пиеса симфонични части.
Първото му изпълнение като самостоятелна пиеса е още през 1909, когато Хенри
Ууд го представя на ВВС Proms
в Лондон. То става истински  хит през
1971 във филма на Лукино Висконти „Смърт във Венеция” по известната новела на
Томас Ман (издадена през 1912), който в образа на главния си герой Густав фон
Ашенбах е визирал самия Малер. Днес едва ли има човек, който не е чувал гениалните
му звуци.

Билети за концерта са налични на касата на зала „България“ и в Ивентим.

Ако Ви харесва прочетеното, можете да го споделите.

X